Det är viktigt att känna sig bekväm med sin frisyr och att det är enkelt att ta hand om den själv. För att lyckas krävs det därför att man använder rätt produkter.

 

För ert bästa och vårt bästa jobbar och säljer vi bara produkter som vi vet är dom bästa. Vi tycker även det är viktigt att de värnar om miljön, människan och djuren.

Use your head! Sluta stressa så blir ditt hår friskt och starkt. Minska på mängden kemikalier. O&M vill utmana de artificiella normerna som gäller inom professionell hårvård med produkter som innehåller både effektiva och skonsamma ingredienser. Målet är att avstå från starka kemikalier så långt det är möjligt, och samtidigt använda naturliga extrakt och aktiva mineraler som verkligen gör skillnad.

Är ett av USAs ledande frisörmärken som bara säljs hos profissionella frisörer och frisörkedjor. Det är tillverkat av frisörer till frisörer.Nedan kan ni läsa lite mer om hur det bildades och vad de står för…

 

”Det började som en vision för 25 år sedan. Frisören Paul Mitchell och marknadsföraren John Paul DeJoria ville skapa en ny möjlighet för hårmodebranschen. En serie nya produkter, som skulle underlätta arbetet för frisören och göra det lättare för kunden att sköta håret själv hemma. De lånade pengar till insatsen och grundade företaget John Paul Mitchell Systems®. Produktnamnet blev Paul Mitchell®.

Båda var djupt engagerade i miljöfrågor och det var en självklarhet redan från början att produkterna skulle vara skonsamma mot natur och miljö och inte testas på djur.Satsningen blev succé. Idag är Paul Mitchell® ledande på salonger i USA och säljs på salonger över hela världen.Frisören Paul Mitchell finns inte längre bland oss men John Paul DeJoria är fortfarande en mycket aktiv ledare för företaget.

 

Miljötänkande och samhällsansvar

Miljötänkandet är en hörnsten i John Paul Mitchell Systems® företagsfilosofi. Policyn mot djurförsök är sträng. Den gäller såväl för de färdiga produkterna som för det råmaterial som används.

Varje år doneras miljontals dollar till organisationer som arbetar med hälso- och socialvård, miljövård, barn i tredje världen etc. För att främja en aktiv livsstil sponsrar företaget året om sporter som snowboard, skidor, skating och windsurfing.

– Företag kan och bör försöka ändra världen till det bättre, säger John Paul DeJoria. Det är viktigt för oss att kunna säga till våra barn att vi har varit med om att göra en skillnad.”

”NOUBA erbjuder professionell makeup som håller måttet i alla lägen. NOUBA har en fantastisk kvalité och unik hållbarhet, är härligt vårdande och varsam även mot känslig hud. NOUBA är Italiens ledande professionella makeupserie, skapad för den som vill framhäva en personlig utstrålning, trendig såväl som klassisk och som kräver kvalité och ett hudvårdande innehåll.

 

Grundades 1980 av den italienska topp-makeupartisten och hudterapeuten Rosy Armanini.

Var tänkt till professionella makeup-artister men kom att bli en komplett makeupserie för alla.

Var först med det s.k jordpudret, Earth Powder, som kom att bli 80-talets storsäljare inom makeup.

Märkesnamnet är hämtat från den afrikanska folkstammen, Nuba, som inspirerat många kända kostnärer med sin fantastiska kroppsmålningskonst.

NOUBA är Italiens ledande professionella makeupserie.”